Supernöjd med feedback

Så här sa bland annat min vän och testläsare av mitt ungdomsboksmanus:

Mycket bra skrivet. Boken är lätt att komma in i och man vill inte sluta läsa Emoji . Det är en bra story med bra karaktärer och du skriver på ett sätt som gör den mycket verklighetstrogen

Jag bockar och bugar mig! Oändligt tacksam för att få ett så fint omdöme. Ska bara försöka att inte låta det stiga mig åt huvudet nu. Ähum…

Det är alltså dags att påbörja redigering efter genomgång av ny konstruktiv kritik, och helhetsfeedback. Vem vet, jag kanske beslutar mig för att försöka få iväg det till förlag om ett litet tag. Får se om jag lyckas hålla uppe redigeringstakten bara, och om jag tycker att det håller… För tänk, jag kanske ser på det jag skrivit med nya ögon nu när det vilat i tre månader, och tycker det är strunt 😉 Huvaligen.

2 reaktioner på ”Supernöjd med feedback

  1. Nej, det är klart att du inte kommer tycka det är strunt! Du har ju fått jättefin feedback 🙂

    Men det är klart att man ser sin text med nya ögon när den vilat i tre månader (jag har ju själv just tittat på min text för första gången på ungefär tre månader) – och som jag ser det är det på alla sätt bra. På något sätt tycker jag att min text är både bättre och sämre än jag kommer ihåg den, antagligen för att jag bättre kan se dess kvaliteter – bra som dåliga. Hoppas på att du också får den där tydliga blicken och ser vad det är du har kvar att göra. Och hoppas att det inte är så mycket! Lycka till 🙂

    • Jag har låtit samma manus vila förr och fått några aha-upplevelser då, både positiva och negativa. Så jag hoppas på det nu med. Struntkänslan kommer från tvivel på om jag driver ett visst ämne för hårt… kommer nog underfund med detta nu också. Tack för pepp!

Kommentera

