Tv vs läsa

Vad vore sjukfrånvaro från jobb utan en fungerande tv?

Att läsa går an vid feber, men idag har ändå tv:n varit mitt förstaval. Fast efter två filmer och rätt många tv-serieavsnitt av olika slag avslutar jag dagen med att läsa. Det känns på något sätt mer produktivt och som om ett antal avklarade kapitel skulle vara värt mer att ha lagt tid på än ett antal filmer och tv-program. Skum känsla det här. Någon som känner igen sig?

2 reaktioner på ”Tv vs läsa

  1. Jag förstår vad du menar. Har nåt minne från barndomen när mamma tyckte jag borde ta å läsa nåt när jag suttit enligt henne för länge framför tvn. Det sitter fortfarande i. 😉

    • Ha ha. Det kan jag förstå att det sätter sina spår 🙂 Att läsa är i min tankevärld på något vis mer värt än se på tv, men jag vet inte riktigt var det kommer ifrån…

Kommentera

