Följebrev alltså

Det där med följebrev är inte så lätt. Även om jag vet vad jag vill skriva för att beskriva ungdomsboksmanuset jag skickar in vill jag också få till rätt ton. Inte bara i hur jag säljer in min berättelse utan i hur jag kort beskriver mig själv och mitt skrivande.

Att skriva följebrev kommer vara ett ämne jag återkommer till, men är du nyfiken på hur och vad man ska eller kan skriva, kan jag rekommendera en googling på följebrev. Du hittar även bra info på Debutantbloggen och några exempel där. Så googla på säger jag som lusläst lite allt möjligt om detta den senaste tiden utan att ha fått till ett brev själv – inte riktigt än i alla fall 😉

Kommentera

