En smakebit på söndag – Dödlig åtrå

dödlig åtrå ahleniusIdag kommer smakebiten från Susanne Ahlenius erotiska deckare Dödlig åtrå. För mig är det här en helt ny genre det här med att deckaren dessutom är erotisk (för jag har ju läst deckare förr!). Så nu testar jag något nytt eftersom jag följt Susannes blogg i flera år och är nyfiken på hennes debutbok. Smakebiten kommer från sidan 13 och vi läsare följer med när Tyler, polis vid Scotland Yard, tänker på första offret, en svenska, som en svårfångad seriemördare – har det visat sig – lämnade efter sig för ett år sedan.

De hade fått information från mördaren, via ett brev som var handskrivet, om att hon fanns i Hyde Park. Ute på en liten ö, kanske inte någon ö utan mer som en plats en bit ut i vattnet där fåglarna hade sin hemvist. Hon hade legat naken på en liksäck, omgiven av fåglar vilket självklart inte var det mest idealiska stället att utföra en brottsplatsundersökning på, men eftersom Hyde Park var en välbesökt plats hade de trott att det skulle bli en enkel match.
Men de hade stött på problem från dag ett.

Fler smakebitar hittar du hos Mari och på hennes blogg Flukten fra virkeligheten. Vill du delta, tänk på att undvika spoilers 😉 Trevlig söndag!

en smakebit på söndan

18 reaktioner på ”En smakebit på söndag – Dödlig åtrå

  1. Jag har varit tveksam till att blanda sådär men jag läste en annan bok där det fungerade helt ok att blanda deckare och erotik. Men den här har jag ännu inte läst. Tack för smakbiten!

  2. Det kan sikkert fungere, for jeg regner med at erotikken ikke er direkte relatert til krimdelen av boken 🙂 Lykke til med å prøve noe nytt, en kan ikke vite om man liker en sjanger før man har forsøkt noen bøker i den tror jeg. Tusen takk for smakebiten.

Kommentera

