Skrivtips i höst

Sommaren närmar sig faktiskt ett slut (även om den 27 gradiga dagen bjudit på första badet!) och jag tänkte starta upp skrivtipsen igen. Jag har bestämt mig för att lägga ut skrivtips med jämna mellanrum, men inte lika ofta som i våras. Då blev det ett tips varje lördag och sammanlagt 22 olika råd om allt från skrivövningar till böcker i ämnet. Nu under hösten får det istället bli ett tips varje månad. Fortfarande på lördagar dock.

Varför så sällan?

Jo, för att jag lägger rätt mycket tid på att få ihop tipsen och hitta idéer till dem. Den tiden vill jag i höst istället lägga på det egna skönlitterära skrivandet. Och för att få ihop tiden måste jag dra ner på något annat, som att komma på och formulera skrivtips.

Men skrivprocessen är alltid närvarande och ibland slinker det med inlägg som kan vara väl värda att betrakta som råd gällande skrivandet även om de inte hamnar under lördagarnas skrivtipsinlägg. Jag hoppas förstås att det kan vara till hjälp att ta del av erfarenheter jag gör och funderingar jag har, även om det inte alltid formuleras som ett råd.

Och jag tar förstås gärna del av era tankar. Vi ses här på bloggen. Lycka till med skrivandet!

Kommentera

