Zombieboken

Läser den spännande zombieboken jag fick för någon vecka sedan. Språkmässigt känns den lite… ja, som att jag skulle vara en språksnobb helt plötsligt. Jag kommer nämligen att tänka på en del Harlequinböcker jag läst, de där vikten läggs på muskulösa armar och manliga attribut och machodrag. Plus att jag drar en parallell till Twilight då Bella inte kan se sig mätt på Edward och en hel del andra sådana referenser. Egentligen har jag inget emot vare sig Harlequin eller Twilight, bara det att förväntningarna var lite annorlunda.

Men jag dissar inte Alice i zombielandet än. Det är den alldeles för spännande för.

image

2 reaktioner på ”Zombieboken

  1. […] Och nu läser jag en sådan bok igen. Jag vet att Harlequin är känd som ”skräplitteratur” och jag gillar inte det epitet och tänker att alla genrer fyller sina syften och behov. Harlequin har en trogen läskrets och böckerna säljer i enorma upplagor. Inget fel med detta. Det är bara det att jag gillar inte genren som sådan med alla dess olika kännetecken. (Som jag bl.a. nämner i inlägget Zombieboken.) […]

Kommentera

