Om en bara fått skriva

Jag satte mig vid datorn för att skriva på manuset. Gjorde drygt en halv sida innan jag gav upp. Torra, trötta ögon… Seg hjärna. Ingen bra kombination. Jag fixade inte att läsa och redigera. Hoppas på bättre skrivork en annan kväll.

Nu tänker jag slå mig ner i soffan – som jag förresten redan spenderat alldeles för mycket tid i eftersom förra helgens influensasymtom återkom i torsdags. Ska bara fixa lite inför morgondagen först. Jobba alltså. Varför detta? Om en bara kunde få betalt för att sitta hemma och skriva hela dagarna. Antar att jag inte är ensam om den tanken, eller?

 

6 reaktioner på ”Om en bara fått skriva

  1. Ja, den tanken har aldrig slagit mig 😉 Skämt åsido, tänk vad mycket man skulle hinna och skriva och fundera om man inte behövde släpa sig till jobbet varje dag. Här blir det också soffan ikväll, även fast jag inte borde.

    • Det är just det, att man ska ”släpa” sig till ett jobb. Jag vill ha ett jobb som jag känner att det är lite lättare att gå till. Inget fel på vare sig jobb eller kollegor osv egentligen – bara kanske inte det jag vill göra mest av allt här i världen.

  2. Också när man får sitta hemma och skriva hela dagarna så avbryts man av annat jobb. Inte för att jag klagar. Jag får ju sitta hemma och skriva. Och ibland gå och göra annat som på nåt vis också hör ihop med skrivandet.

    Men uff med influensasymptom. Hoppas de går fort över.

  3. Alltså, den där tanken ”att få betalt för att sitta hemma och skriva” är typ luften jag andas. Det är den tanken som får mig att gå runt på dagarna. Även om jag förstår att det inte är en dans på rosor att sitta hemma och skriva och att man måste göra annat också, så är det ju drömmen. Alltså, jag menar, den JÄTTESTORA DRÖMMEN. Någon gång. Blir det verklighet.

    • Ja, att kunna leva på sitt skrivande är en dröm. Självklart med vissa baksidor, men so what?! Det har alla drömjobb. Och jag tänker att det även kan handla om ett professionellt arbete med text, bara jag får gå över till att försörja mig på ett dagligt skrivande. En dag så… En dag kommer det vara så 🙂

Kommentera

