Skriver inlägg…

… om egentligen ingenting alls mer än med en tanke om att jag egentligen borde skriva/redigera på mitt manus. Hade varit himlans käckt att ha ett annat jobb. Blev ruskigt avundsjuk på en kvinna (typ kollega) som idag sa att hon har två minuters promenad till jobbet från hemmet. Två minuter! Till skillnad från mina typ 62 minuter. Med tåg, buss och promenad inräknat.

Måste så hitta jobb någon annanstans om ett tag.

Jo. För om jag hade jobb på närmre håll (inga krav på två-minuters-promenader ens) så skulle jag inte behöva lägga mig så väldans tråktidigt för att orka upp alldeles för tidigt fyra mornar varje vecka och jag skulle säkert ha bättre arbetstider som inte innebär att jag slutar efter halv sex eller senare tre dagar i veckan. Jag skulle ha mer tid! Det inbillar jag mig i alla fall. Och hade jag mer tid, skulle jag antagligen ha mer ork och hade jag mer ork och tid… ja då skulle jag förstås träna mer. Ähum. Jag menade förstås SKRIVA. Inget annat. 😉

 

8 reaktioner på ”Skriver inlägg…

  1. Tid, denna tid… För mig tar det ca 20 min med bil till jobbet och det är ju helt fantastiskt. Tyvärr flyttar jobbet nästa år och då blir det till att åka kommunalt (bil genom stan är ju hopplöst i rusningstrafik) och det kommer att ta en evinnerlig tid 😦

  2. Men det där med ”mer tid” är lite skumt, för även när man har ”mer tid” blir det sällan ”mer gjort” 🙂 Jag är ju hemma hela dagarna och då skulle man kunna tro att jag har massor med skrivtid, men av någon underlig anledning hinner jag inte skriva så mycket ändå. Som sagt, himla skumt det där 😉

  3. Hehe. Att träna är ju också viktigt 🙂 Men det är klart, den där tidsbristen kan vara så otroligt dränerande. Hoppas du lyckas hitta lite mer energi på något sätt. Det brukar ju gå upp och ner, det där med hur mycket man orkar. Och jag kan ju minnas helt fel, men har du inte ganska nyligen bytt jobb? Då är det ju helt naturligt att orka mindre.

    • Jovars gick från studier till nytt jobb i januari, men jobbet har liksom bytt ut sig själv till stor del så mkt nytt nu efter sommaren… Därav extra trötthet. Längtar efter stadga på arbetsplatsen och det dröjer tyvärr ett tag till.

Kommentera

