Fråga som en inte vill ha svar på

Idag har jag mejlat och frågat ”mina” resterande förlag som jag väntar på besked från. Tycker att de fyra månader jag hållit på min fråga är okej.

Ändå är det en fråga jag inte vill ha svar på. För om de säger nej till mitt fantastiska (?) manus – vilket jag inbillar mig att de kommer göra – är det ju slut. Då blir det att fundera på om jag behöver göra om manuset och kanske skicka till lektör för hjälp.

Eftersom jag fick kontinuerlig feedback på manuset från både lärare och studiekamrat under den distanskurs jag gick våren-13 använde jag ingen lektör nu i det sista. Tänkte att jag fått goda råd på vägen innan. Frågan är nu om det räcker.

Nåväl. Jag får ge det lite tid till. Sedan tar jag beslut. När jag vet. När jag fått mina refuseringar.

 

4 reaktioner på ”Fråga som en inte vill ha svar på

  1. Ja det är ju bäst att liksom vänta med besluten innan man vet vad som behöver beslutas. Att det går ju också att hoppas på förlagen. Håller tummarna.

  2. Helt rätt att du hör av dig, så har jag också gjort efter 3-4 månader! Man vill ju liksom bara veta. Sen brukar svaren man får vara av typen ”vi ligger efter i vår manusläsning och återkommer så snart vi kan”, om man får något svar alls. Ett par förlag är tyvärr ganska så dåliga på att svara på sina mail. Jag håller iaf tummarna att åtminstone ett förlag just nu läser ditt manus med intresse och att det kan generera något annat än en refusering!

    • Tack för att du håller tummarna. Och det är som du säger, jag förväntar mig knappt ett svar ens. Även om jag tycker det handlar om enkelt hyfs att svara – vad än svaret består av 🙂

Kommentera

