Skrivit i helgen

Jag har skrivit i helgen. Eller nej förresten. Jag har mest redigerat. Men jag har skrivit blogg och jag har funderat på tempus och berättarperspektiv.

Skrev (läs redigerade!) lite i manuset. Skrev (återigen, läs redigerade!) lite i ett personligt brev och i ett cv.

Det känns liksom bättre att säga att man skrivit. Som om att skriva väger tyngre än redigera. Att skriva är trots allt roligare och mer kreativt tycker jag. Mer befriande. Redigera, det är att finputsa, småfixa och rätta till fel. Inte alls samma härliga flöde som att skriva.

Tur att jag har bloggen. För här blir det inte lika mycket av redigerande. Här blir det skrivande! 🙂

 

2 reaktioner på ”Skrivit i helgen

  1. Haha, jag förstår precis vad du menar! Men jag brukar försöka tänka även på redigering som skrivande (det hör ju till någon slags överkategori som jag kallar skrivande, det är i alla fall definitivt inte diskande eller tv-tittande), det känns liksom lite bättre då.

Kommentera

