Piggt käckt och veligt

Känner mig varken pigg eller käck.

Och om jag inte känner mig sån är det svårt att skriva sådär piggt och käckt, som jag bitvis vill i mitt ungdomsboksmanus. Så jag känner mig velig.

Borde skriva på min dystopi. Den har så mycket mer elände och en massa härliga bekymmer att beskriva och gestalta i oändlighet.

Får (kan) man byta manus bara sådär? Alltså det är ju jag som bestämmer, men ändå liksom… Jag borde svara ja på min egen fråga tycker jag så vari ligger egentligen motståndet?

9 reaktioner på ”Piggt käckt och veligt

Kommentera

