Plikttroget duktighetsjag vill skriva!

Först ska en göra det en ”måste” sedan kan en göra det en ”vill”. Trist måtto men det gör att jag slipper känna stress. Först ska jag skriva på uppgiften som behöver göras för kursen jag går.

Kursen tyckte förresten chefen min att den kan jag väl göra lite på en höft och ta och sitta med på kontoret ibland, strecka av lite tid… Då kom min stress- och gränsfaktor in och sa att nej, det funkar inte för mig. På kontoret blir jag störd alldeles för ofta för att jag skulle kunna göra ett sådant jobb där. Så helgerna it is. Och jag har tagit ledigt ett par fredagar också för att få ihop det. Gäller ju att ha koll på vad en mäktar med.

Först kursuppgiften. Sedan skriva det jag vill. Och jag ska skriva på min dystopi. SKRIVA! Inte bara redigera. Det var alldeles för länge sedan jag skrev. Och bara skrev. Inte endast för att redigeringen krävde det. Som jag längtat 🙂

SKRIVA!!!

 

6 reaktioner på ”Plikttroget duktighetsjag vill skriva!

  1. Bra att du lyssnar på magkänslan när det gäller skrivprojekten, jag menar, att byta manus ibland när det behövs tror jag kan vara hur bra som helst! Att skriva på det som är roligast ger nog bäst utdelning, det är min melodi. Förutom när det finns en väldigt exakt deadline och man verkligen vill bli färdig 😉

Kommentera

