Lite lite läsande och höstens favorit

Läsandet m ramJag tog en titt på läsandet för hösten och insåg att jag läser väldigt långsamt just nu.

Men, till mitt försvar så har jag varit väldigt trött. Alltså inte bara trött utan übertrött. Då är det mycket lättare att titta på tv. Och jag har tittat på Vampire Diaries. Det är en perfekt serie att sjunka ner i soffan till.

Och när jag inte ägnat tid åt att ligga i soffan som en död sill och titta på tv-serier om vampyrer har jag pluggat. Jag går en kurs för jobbet och har ägnat några helger åt att läsa kurslitteratur och skriva uppgifter. Och den lilla tid jag haft ork över har jag faktiskt ägnat åt att skriva och redigera. Inte helt fel liksom. Men läsningen som sagt, den har kommit rätt långt ned i prioriteringen. Dessutom ser jag nu att jag glömt att lägga in någon bok som jag läst. Men hey, det rör sig om någon enstaka. När tid och ork finnes fyller jag på med dem också.

maze runnerFast att läsa långsamt är inte fel egentligen. Det är bara lite tomt i läslistan. Jag är inte van vid det. Roligast för höstens läsning är att jag hittat serien The Maze Runner. Den sista boken är beställd från biblioteket och ska hämtas, förhoppningsvis idag. Med en liten lätt ansträngning borde jag alltså få klart den nu i november och då har jag läst hela serien. Jag hoppas verkligen den håller hela vägen. Sedan kan jag börja överväga om jag ska se filmerna. För nu har jag undvikit dem ordentligt, allt för att få behålla mina bilder av karaktärerna, världen och den otäcka labyrinten i första boken. Vad gör en inte för att få en fantastisk läsupplevelse som bara ska få vara ens egen liksom?! 🙂

 

Kommentera

