The Martian – filmen

Jag såg The Martian, med Matt Damon i huvudrollen, och var lite osäker på om jag skulle tycka att den var så där fantastisk som alla sa. Det var alltså med höga förväntningar och en förhoppning om att få en stark filmupplevelse som jag satte mig i biostolen.

Och japp. Filmen var precis så bra som jag hört. Ännu bättre faktiskt. Och Matt Damon var riktigt bra. Som alltid.

Jag har inte läst boken, och nu tycker jag att det räcker med filmen. Tror nämligen knappast att boken kan toppa den upplevelsen 🙂

The-Martian_poster

4 reaktioner på ”The Martian – filmen

  1. Den filmen är jag också sugen på att se. Men eftersom jag köpte boken på bokmässan i år ska jag försöka läsa den först. Kanske till och med övertala min man till att göra detsamma så vi kan diskutera och jämföra sedan 🙂

    • Att läsa innan man ser en film tycker jag alltid är att föredra 🙂
      Hoppas ni kan göra som du tänker, det blir oftast mycket roligare då om man har något gemensamt att fundera kring 🙂

  2. Funderat på att läsa boken, lånade faktiskt hem den och började lite, men det blev inte av att läsa och sen skulle den tillbaka så jag tror det får bli filmen istället. Spara lite lästid….. 🙂

Kommentera

