Och nu så är det bara en – tror jag

Nu har jag fått en till refusering.

På något sätt skönt att få det. Svaret jag väntat på så länge.

Det här borde innebära att jag fått alla svar, utom ett… tror jag.

Jo, jag har nog bara ett svar kvar nu.

Fortsättning följer 😉

 

6 reaktioner på ”Och nu så är det bara en – tror jag

  1. Trist. Men du verkar ta det med ro? Det här baksidan av skrivandet. Jag har fått min andel refuseringar och tror jag har blivit en sådan där som nästan inte vågar skicka igen. Fast jag har kanske repat mig när det någon gång nästa år blir dags.

  2. Skönt att du tar det med ro, även om det är tråkigt. Men det är nog ändå det viktigaste – att man tar det på rätt sätt och fortsätter jobba på. Är det inte dags för publicering så är det inte. Brukar jag tänka – jag som inte skrivit klart och skickat in något ännu. Men delvis är det ju så jag själv tänker om min text hela tiden: först tror jag att DEN HÄR gången är den faktiskt klar, bara att skriva ut och skicka in. Men så är den ju inte klar, och jag får vackert börja om igen och skriva nytt och ändra och skriva nytt. Det är ju en liknande process, trots att ingen utomstående är inblandad.

    • Precis så är det. Och jag vet att det jag skrivit ändå är rätt bra – även om det finns saker jag vill göra bättre. Så min tanke om att bli refuserad är inte i första hand att jag/min text är dålig utan att den inte passar förlaget (just nu) och då blir det inte personligt att de säger nej 🙂

Kommentera

