Bortkastade timmar värda en lärdom ändå

Jag har ägnat två timmar åt bortkastat skrivande. Inte på mitt manus, utan på att lägga upp en profil på linkedin.

Sedan ändrade jag mig och tog bort hela kontot.

Varför? Jag kände mig för tillgänglig helt plötsligt. Visst man kan begränsa och hålla på, men det fanns liksom över tusen valmöjligheter och jag blev helt trött efter två timmar. Så jag tog bort allt.

En annan dag kanske jag orkar sätta mig in i detta på ett annat sätt. För jag tror det kan vara en bra grund för att liksom existera med alla sina yrkeskunskaper och andra erfarenheter en har, men inte nu. Det blev bara för jobbigt.

Två timmar utan att ha skrivit på det jag kanske hellre borde skrivit… Men jag får väl se det som två timmar då jag lärde mig om något som jag förut inte kunde så mycket om. Och jag lärde mig att jag inte riktigt är där än. Det var inte detta jag ville ha idag. Men troligen en annan dag.

Som så mycket annat 😉

 

Kommentera

