Skriva läsa leva – mål

27 lästa böcker år 2015 enligt bloggen. Tror faktiskt att det var någon till, eller två. Men hey, en hit eller dit. Det spelar ingen roll. Dessutom har jag läst kurslitteratur på detta. Vilket jag inte räknar, men ändå… 🙂

torment longbourn tredjeprincipen
Några av böckerna från årets läsning

27 böcker på ett år, det ger 2,25 böcker per månad. Lite mindre än jag är van vid, men helt okej. I år kanske jag kan få till 3 stycken per månad. Det borde väl inte vara så svårt. Ett mål att sträva efter kanske?

Ett annat mål för året är att få till lite mer träning på helgerna. Det är ju trots allt då jag har tid. På samma gång vill jag få in lite mer skrivtid på helgen. Och så vill jag bli bättre på att träffa vännerna och göra roliga saker med min man. Hm, på något sätt känns helgerna med ens relativt välfyllda 😉

Men, så här kan det alltså se ut:

Skriva Läsa Leva – mål 
 Skriva och redigera mer på helgen. Och alla sorters mål mår bra av konkreta förslag, så minst 1 timme vare lördag- och söndagsmorgon innan frukost.
 Läsa (minst) tre böcker per månad. (Är de väldigt tjocka kanske jag kan ha överseende med om det blir färre.)
 Träffa vänner, och göra roliga saker med min man på helgerna (Här kommer ett mycket bra förslag från mig själv: jag kan träffa vänner på fika i stan i samband med att jag tränar!)

Och eftersom mål tenderar att bli svåruppnådda (eller är det bara jag som tycker det?) tänker jag börja lite försiktigt. En vill ju inte stressa upp sig heller 😉 Att jag har bihåleinflammation och värsta hostan gör att det blir mycket lätt att smygbörja. Inga stora planer för träning till helgen alltså. Istället finns tid att skriva och läsa. Alltid bra det, när en punkt kan ersättas med en annan. Det kan väl betraktas som helt okej? Det är ju ändå jag som sätter upp reglerna!

 

En reaktion på ”Skriva läsa leva – mål

Kommentera

