Kommit över motståndet

Gårdagens resultat – efter att jag tagit tag i motståndet som jag skrev om häromdagen – blev: 2009 ord = 11 125 tecken med blanksteg.

Och dagens resultat: 1092 ord (glömde kolla blankstegsräkningen)

Det är visserligen inte antalet ord i sig som räknas (nu ville jag mest få koll på hur mycket det faktiskt blev och passar på att dela med mig – lite som ett bevis) utan det viktiga var att jag kom över tröskeln. Att det tar emot ibland när en skriver är inget ovanligt och det kan beror på olika saker. För mig handlade det om en detalj som behövde kollas upp och en bakgrund som behövde begrundas. Nu känner jag mig mer pepp på att skriva och har inga direkta väntande trösklar att ta mig över. Fint plant golv att skrida fram på alltså. Under förutsättning att mina karaktärer inte hittar på något eget tokigt då 😉

 

2 reaktioner på ”Kommit över motståndet

    • Ogillar att sätta mig/hamna i de här situationerna men det var lätt löst denna gång. Men har en scen som hänger över mig som måste lösas. Fast för den använder jag huvudet-i-sanden-teknik på och kommer fortsätta ignorera tills manuset är klart 🙂

Kommentera

