Blundar bort bokrean

Varje bokrea lockar. Och jag intalar mig att det inte finns plats. Att jag kan låna boken istället. Jag måste inte ha den.

BokhögVarje år. Och ibland faller jag för lockelsen. Det billiga priset. Habegäret.

Varje gång står jag där också med boken i handen och undrar var jag ska göra av den. Hyllorna är fulla. Högarna är väl höga. Hm… Till och med källaren har sin beskärda del av böcker i lådor. Men det är ju så roligt att ha vissa böcker.

Vi får se vem som går segrande ur bokrean i år. Jag eller den 😉

13 reaktioner på ”Blundar bort bokrean

  1. Det blir spännande att höra hur det går 🙂 själv är jag så tråkig numera när det gäller bokrean, köper nästan aldrig något, har så proppfullt överallt, men visst är det så att en vill en äga vissa böcker 😉

  2. Jag har också försökt besinna mig. Det har dock blivit några böcker om historia, det är sånt man kan gå tillbaka och vilja läsa om på ett annat sätt än deckare och romaner. 🙂

    • Ja, en del böcker fungerar bättre att ha kvar än andra. Vissa faktaböcker kan jag också känna så för, speciellt en del från olika kurser. Men de finns ju aldrig på rea… 😉

  3. Du påminde mig precis om att jag faktiskt handlat på rean i år! Satt precis och grämde mig över att jag inte hade något bra att läsa och hade helt glömt att jag köpt fyra nya böcker, ha ha! Tack 🙂

  4. Jag har köpt så mycket nya böcker redan i vinter att bokrean har tappat lite av sin glans. Dessutom fanns det direkt inga böcker jag ville ha, som jag inte kan låna gratis på bibblan som ebok. 🙂 Ingen sådär som jag kände att jag måste äga. Så jag hoppar bokrean i år tror jag. 🙂 Dessutom har jag precis lyckats rensa ut så pass mycket böcker att de jag har kvar får plats i bokhyllorna…

Kommentera

