Skriva mot deadline

Jag tycker det är jättesvårt att sätta egna deadlines att skriva mot. Lyckas sällan få ihop det. Och inte heller denna gång.

Tanken var att skriva klart. Låta manuset vila lite och sedan redigera några gånger. För att vara klar och skicka till förlag innan sommaren. Ja, så tänkte jag i höstas. Nu vet jag inte hur jag tänker. Mer än att det är enklare att hålla deadlines för redigering. Där lyckas jag alltid bättre.

Ser framemot att få ihop min berättelse i alla fall för det är inte mycket kvar nu. Så snart kan jag redigera 🙂

3 reaktioner på ”Skriva mot deadline

  1. Jag brukar aldrig sätta deadlines för mig själv, under skrivprocessen. Det har mest berott på att jag redan skrivit hyfsat mycket per dag iaf, och så gott som varje dag, att det inte behövts någon press där. Nu när tempot ligger på hundra ord en bra dag så kanske man skulle behöva en… men jag vill inte stressa fram något. Vill hellre att detta ska bli bra. 🙂

Kommentera

