Bokrean 0 – Jag 1

Som jag skrev i ett tidigare inlägg (Blundar bort bokrean) är varje bokrea en liten kamp mellan viljan och förståndet. Jag vill ha vissa böcker, men jag behöver dem inte.

Idag utmanade jag förståndet och gick in i en bokhandel. Det var dessutom 20 procent på reapriset. Viljan sa att jag borde passa på. Förståndet förklarade att jag inte behövde någon av böckerna. Hyllorna är fulla. Det kostar pengar även om det är billigt. Viljan tyckte att men det är ju en sådan bra bok, den skulle vara rolig att ha.

Men jag lät bli.

🙂

collage bokrean
Böcker jag läst och redan har eller skulle vilja ha

 

4 reaktioner på ”Bokrean 0 – Jag 1

  1. Grymt, heja! Jag behöver faktiskt en del böcker. Köpt nya bokhyllor och de ser tomma ut. Så… ja… jag lät bokrean vinna detta året.

Kommentera

