Vadå trött – igen!

Jag blir så trött. För nu är jag trött igen. Sådär så att huvudet är en mosig röra och kroppen tung och klumpig, och ingen ork finns över.

Efter några få månader med en sjukskrivning på tjugofem procent för att komma ikapp mig själv (och förhindra större frånvaro) med rätt bra sömn och arbetsdagar då jag börjat senare har jag faktiskt blivit piggare, känt mig fräsch och snabb i tanken igen. Men nu, efter en veckas mjukstart med sovmornar och lugna arbetsdagar på min huvudsakliga arbetsplats där jag har en åttio procentig tjänst, är jag återigen trött. Och jag har svårt att tro att det är jobbrelaterat. För så illa har liksom inte veckan varit.

Vårtrötthet? En reaktion på ljuset? Pollen?

Oavsett vad det kommer sig av har det lett till att tisdagens härliga effektiva kväll med bl.a. produktiv skrivtid nu endast är ett minne blott för kvällarna därefter har, minst sagt, gått i trötthetens tecken. Är så trött på detta mönster. Jag tror det kommer bli bättre – men hey! – ska jag nu drabbas av vårtrötthet?! Not funny.

Skriva tänker jag göra. Men inte ikväll när orden envisas med att slinka undan. Lyckas nätt och jämt dra fram dem igen när de smiter sin väg. Och jag har känslan av att jag får fram fel. Att det som slank undan gömde sig bakom ett annat som puttades fram och som visserligen duger men som inte är rätt. Det duger inte till manuset. Där vill jag ha rätt ord från början. Inget letande och rotande i gröthjärnan där orden hopas utan nyanser. Tur att det är helg, eller vad säger ni? 🙂

 

2 reaktioner på ”Vadå trött – igen!

  1. Själv ska jag enbart koncentrera mig på att läsa, vila och ta det lugnt i helgen. Ska klara av ett kalas också, men det är roligt med lite sällskap och gott fika. Tänker lägga skrivandet på hyllan för några dagar då det har varit alltför intensivt på senaste tiden. Hoppas att du känner dig lite piggare efter helgen!

    • Att ta en paus i skrivandet kan ju ha sina fördelar, speciellt om en kan tänka bort viss egen stress kring att vilja bli färdig 😉
      Själv har jag en del planer i dag, men i morgon kanske det bara blir ett yogapass… så då kan jag kanske skriva lite. Eller ligga i soffan med en bok på magen. Inte helt fel det heller 🙂

Kommentera

