Sakta men säkert kommer slutet närmre

Ett litet tag nu har det mesta av skrivandet hamnat på helgerna. Jag har inte riktigt haft huvudet med mig på vardagskvällarna och eftersom jag håller på och skriver de avslutande kapitlen på lilla boken min vill jag vara hyfsat skärpt när jag väl sätter mig.

Igår blev det 2506 ord. Och jag är så oändligt glad för att jag skriver snabbt när jag väl slår mig ned med datorn i knäet. För med ungefär en skrivdag i veckan då jag producerar allt från enstaka tusentalet ord till ett större tusental kan jag ändå känna mig rätt nöjd med skrivtakten. Mest nöjd hade jag visserligen varit om jag fått till några tusen ord under vardagskvällarna också, men eftersom jag känner mig tveksam till över hur bra de orden skulle bli kanske det ändå är bra som det är. Svårt bara att acceptera att det sällan blir mer och att det inte går snabbare.

En vecka i taget kämpar jag mig alltså framåt. Och nu är det inte långt kvar innan jag kan börja redigera. Inte långt alls… 🙂

 

Kommentera

