Tacksam

Ett avsnitt av Game of Thrones, ett av Gotham och ett av The Middle. Och glass med banan på det. Och lite popcorn.

Fast vissa kvällar räcker inte ens det efter helt galna arbetsdagar. Att jobba med barn som är symtombärare för familjers kriser tar ibland bara lite för mycket av en. Speciellt när de vuxna beter sig värre än sina barn.

Tack och lov för att en har det som en har det. Och tack och lov för att nya dagar kommer efter de gamla.

4 reaktioner på ”Tacksam

  1. Förstår precis vad du menar för jag har själv varit där. Tack och lov jobbar jag med annat nu 🙂 Men den där tillfredsställelsen när man kunnat hjälpa och ser människor växa är obetalbar. Det är de man får tänka på när det är jobbigt.

    • Utan den känslan skulle jag aldrig orka. Och att få vara med och bidra till att de mår lite bättre… Det är verkligen en ynnest att känna tacksamhet över. Men ibland vill jag göra något annat som tar lite mindre av mig själv så att jag har energi kvar till mig och dem som är mig nära. En dag kanske… 🙂

  2. Jag kan verkligen tänka mig hur energikrävande det måste vara. Själv har jag ju nyligen bestämt för att undvika att jobba på det sättet med människor i framtiden om det är möjligt, just för att jag märker att jag inte orkar. Varken rent energimässigt, eller känslomässigt. Men jag beundrar dig och alla som faktiskt orkar, och jag hoppas att du en dag har skrivit färdigt en eller flera böcker och kan jobba deltid för att få lite mer plats för dig själv och de dina i livet. Jag tror verkligen att det är möjligt. En dag 🙂

    • Oftast är det ett roligt arbete och jag kan t.o.m. få energi från samtalsarbetet då jag ser att utveckling sker, att hopp återvänder. Då är det en ynnest att vara den som tar emot deras (särskilt barnens) livshistorier. Och dessutom inspirerar de mig i mitt skrivande. Men jodå, jag längtar efter att jobba mindre med socialt arbete för det tar för mycket på samma gång. Skriva böcker är ju drömmen och jättetack för att du tror på att den kan bli sann 🙂

Kommentera

