Superhjältar, danskt och franskt

batman vs superman posterPåsken inleddes med biobesök, Batman vs Superman: Dawn of Justice. En film som troligen är lättare att hänga med i om man sett Man of Steele, vilket jag förstås gjort. Två gånger. Är lätt förtjust i dessa superhjältekaraktärer och gillar filmerna som kommit på senare år. Gillade också denna även om den kanske hade lite väl tunn story. Men snygg action och eftersom det var det jag ville ha ska jag inte klaga.

Påskhelgen fick på så vis också avslutas med ett biobesök. Igår såg vi The Danish Girl. Ruskigt fin och vacker film.

danish_girl-posterFörutom att påskhelgen gått i filmens tecken (har hunnit med några på tv:n också, bl.a. The Amazing Spiderman – den från 2012) har soundtracket i helgen och under skrivandet/redigerandet fått vara påskigt. Jesus Christ Superstar av Andrew Lloyd Webber. Den vanliga manusspellistan fick alltså stå tillbaka för istället att följa påskhelgens mer traditionella kristna tema.

franska naglarOch så hann jag med lite franskt också. Franska naglar blev det nämligen när det andra lacket togs bort. Internationellt värre här hemma i påsk med amerikanska superhjältar, brittisk musikal, danskinspirerad film och fransk skönhet 😉

 

 

7 reaktioner på ”Superhjältar, danskt och franskt

  1. Jag har varken sett Man of Steel eller Dawn of Justice än, men om du vill se någonting annat med Batman (och Superman) som är väldigt bra så borde du spana in de tecknade filmerna:

    Batman: The Dark Knight Returns, part 1
    Batman: The Dark Knight Returns, part 2 (Batman vs Superman)
    Batman: Under the Red Hood
    Batman: Year One
    Batman: Assault on Arkham (i princip Suicide Squad som kommer som spelfilm senare i år)

    Jag och sambon såg dem i somras och det har kliat i mig sedan dess att se om dem. De levererar hela vägen.

Kommentera

