En smakebit på söndag – Soulless

soulless carriger gail
Jag har äntligen börjat läsa en steam punk-bok jag länge längtat efter att sätta tänderna i. Soulless, Gail Carriger. På baksidan står det: ”Soulless is the first book of the Parasol Protectorate series: a comedy of manners set in Victorian London, full of werewolves, vampires, dirigibles, and tea-drinking.” Visst låter det lite lätt tokigt? Jag gillar det.
Soulless Carriger 2

Fler smakebitar hittar du hos Mari och på hennes blogg Flukten fra virkeligeheten.
Trevlig söndag!
en smakebit på söndan

 

19 reaktioner på ”En smakebit på söndag – Soulless

  1. Jag läste den boken på svenska sommaren 2015. Då lånade jag boken på biblioteket. Jag blev överförtjust. Och rolig är den också. På bokrean hade jag turen att komma över de tre första böckerna till ett bra pris. Längtar tills jag får sätta tänderna i de andra böckerna.

  2. läste den för några år sedan. Gillade den och boken själv är riktigt snygg. Jag köpte den i hårdpärm och sidorna var svarta längst ut.

  3. Kul med ett utdrag! Den låter faktiskt intressant, även fast jag är totalt obekant med genren. Jag undrar hur den svenska versionen ser ut, om den har bibehållit samma språk som på engelska och hur det då låter. 🙂

Kommentera

