Ny ESC-favorit

Eller ny och ny… Det är ju inte som att den knuffar bort Frans. Men Österrike får bli ännu en favorit. Sådan glad och härlig låt. Tyckte den var bra innan men uppträdandet med den snygga scenen höjde ytterligare.

Vad har ni annars för favoriter? Själv är jag även förtjust i både Frankrike och Australien. Och ett stort gäng låtar till. För desto mer jag lyssnar desto fler blir de 😉

Jo, och så har jag fått nya följare. Jättekul att ni läser och vill följa min blogg. Tack!

 

9 reaktioner på ”Ny ESC-favorit

  1. Jag har inte hunnit se så många låtar än. Men Australien var bra, och jag gillar Spanien. Gillar Rysslands scenshow också 🙂 även om det känns som att de efterapar Måns en hel del med skärmen. Tycker Norges refräng är bra också… 🙂

  2. Och jag som alltid följt allt som rör melodifestivalen och eurovision har inte hunnit i år. Jag måste titta och lyssna igenom alla låtarna i kväll så jag är förberedd inför i morgon. Då har vi bjudit hem en annan familj som är lika mellonördiga som jag och våra barn (mannen, inte så mycket…) Låten du länkade till var ju väldigt bra! Och jag älskar franska språket, så vackert att lyssna på. Jag blir litet lättad att höra att det faktiskt finns riktigt bra låtar med i år!

    • Det är alltid roligare att ha lite koll när det är dags för finalen tycker jag som gärna ser införprogrammen och nu sett bidragen från delfinalerna ett par gånger 🙂 Kul att vännerna gillar det lika mycket. Låter som att ni kommer få en riktigt rolig finalkväll 🙂

      • Ja, vi har startat en ny tradition, de var här förra året till Eurovision också. Nu skall jag bara laga en massa god mat och tilltugg till helgen 🙂

Kommentera

