Kafkadags

processen kafkaTänk, nu ska vi ge oss på Franz Kafka i bokcirkeln. Några har läst denne man förr. Jag har det inte. Det är jag inte ensam om. Tack och lov.

Det är något med Kafka. Ett motstånd finns hos mig. Boken är hämtad sedan en vecka. Ändå har jag inte rört den. Men jag tänker läsa. Jag vill veta vad det är för något med denne Kafka. Vad är det alla pratar om? Och kommer jag bli en av dem nu?

 

7 reaktioner på ”Kafkadags

  1. Det var länge sedan jag läste någon bok av Kafka, ska bli intressant att se vad du tycker om Processen. Den har jag f ö inte läst 🙂

    • Kafka är en delvis ny bekantskap. Jag trodde vi skulle läsa honom i grundkursen litt.vetenskap men då blev det ”bara” en kort novell som tydligen var väldigt Kafka-aktig. Den var mycket märklig men helt ok 🙂

Kommentera

