Livskvalitet!

På mitt nyss avslutade jobb, till vilket jag pendlade (från jan-15 till maj-16), var arbetstiden varje måndag till klockan 18.00. (Det var den förresten även onsdagar.) Det innebar att jag var hemma mellan sju och halv åtta beroende på hur väl tågen följde tidtabellerna.

Nu, på mitt nya jobb, slutar jag mycket tidigare. Det innebär att jag idag efter jobbet har tränat – och tagit en obligatorisk dusch därefter – och även ätit glass med min andra halva. Och allt detta innan klockan sju. Sju! Den tid jag knappt hunnit hem förut. Två dagar i veckan(!). Livskvalitet som sagt.

Okej, okej. Jag jobbar inte heltid, bara åttio procent. Men den tid jag får över är helt klart värd så mycket mer. Mycket mer 🙂

Och mitt i livskvalitetsglädjen har jag fått nya följare. Jätteroligt. Välkomna till bloggen och tack för att ni väljer att följa den!

12 reaktioner på ”Livskvalitet!

  1. Det är frihet att ha den extra tiden att gör det man vill efter jobbet. Känner ungefär samma som du men jag är inte riktigt lika fri än. Den minsta (nio år) har börjat ta sig hem själv från skola/fritids och paniken att hinna hämta i tid finns inte längre. Du är värd ett stort grattis för ditt nya liv! Livet är inte bara pengar och karriär 🙂

  2. Livskvalitet är guld värd. Medan barnen var små var jag och sprang i helvetets ekorrhjul. Ensamstående, diagnoserna mm. Nu jobbar jag halvtid, barnen klarar sig själva ganska bra och jag njuter av att leva nästan varje dag. Behöver bara lite mer glädje så blir det perfekt.

    Tack för att jag får följa dig.

  3. Låter fantastiskt! Själv njuter jag omåttligt av att universum just nu låter jobbet vara väldigt lugnt. Tror knappt att det är sant det här att inte behöva rusa in i sommaren utan kunna ta det rätt lugnt. Så jag passar på att andas, att gå hem lite tidigare och att lägga vardagstid på barnen. Och jag har inte ens dåligt samvete eftersom jag vet att den mer pressade vardagen väntar till hösten igen.

  4. Och på nåt vis är det de där timmarna som räknas, alltså bara att få en eller två timmar är världens present för när man har dem så hinner man vad som helst.

Kommentera

