Så blev det recensionstätt

Tack vare veckan i Spanien kom jag rejält ikapp med läsningen:
Gå vidare, Anna Maxted
Skymningslandet, Marie Hermansson
Analfabeten som kunde räkna, Jonas Jonasson
Det lilla bageriet på strandpromenaden, Jenny Colgan
Och så hann jag även med drygt halva Kafkas Processen där vid poolen.

collage spanienläsningEn bok jag däremot kämpat med sedan slutet av maj är Gail Carrigers Blameless, den tredje boken om Alexia Tarabotti (serien som ju börjar med Soulless). Att det gått trögt har bland annat berott på att handlingen tappar mig på grund av lite väl många slagsmålsscener, men framför allt beror det på för få långa lässtunder. Ett fåtal sidor då och då gör inte gott för någon bok. I alla fall inte för mig och böckerna. Jag tappar läsflytet och känslan för handlingen. Men får jag till lite läsro nu här i midsommar ska jag nog allt kunna klämma in även en recension för Blameless i juni 😉

 

2 reaktioner på ”Så blev det recensionstätt

Kommentera

