Hur livet förändrats med blogg

Här kommer det. Bekännelserna om hur livsomvälvande blogglivet är. Håll i er!

Jag blir inbjuden på diverse boksläpp veckovis, jag hänger med kända författare på frukostföreläsningar, får biljett till VIP-hörnan på Bokmässan, drunknar i recensionsexemplar och för att inte tala om alla gånger jag måste be efterhängsna fans och journalister låta mig få gå till matbutiken och handla i fred…

Nu då? Vad kommer nästa fyraårsperiod med?

Nja… Inte riktigt. Och skönt är faktiskt det. Men det som har hänt är att jag känner mig mer seriös och motiverad kring att få en bok publicerad. Jag blir inspirerad av alla duktiga författarambitiösa skrivbloggare och lär mig mycket från dem. Bokbloggarna jag följer ger tips på böcker och väcker funderingar kring handling, karaktärer, stil och genre. Att läsa har jag alltid tyckt är en viktig del i att lära sig skriva. Att jag själv på så vis driver en bok- och skrivblogg känns liksom naturligt då jag upplever att det går hand i hand.

Fyra år med blogg har vidgat mina läsvyer och gett mig en mängd insikter vad gäller skrivandet. Även om målet att få en bok utgiven känns otroligt avlägsen tror jag faktiskt att bloggandet gjort att jag kommit det målet närmre än om jag inte bloggat. Trots att bloggandet ibland ”snor” tid från skrivandet.

Så blogg, yay! Tack alla ni som läser och kommenterar. Det värmer och peppar till att fortsätta. 🙂

 

13 reaktioner på ”Hur livet förändrats med blogg

  1. Haha, det är väldans skönt att bara få sitta i sin skrivstuga och varken ”behöva” eller ”känna sig tvungen” att vara social ;).

  2. Kan bara hålla med! Jag har också bloggat i fyra år och har inga avsikter att sluta. Det är den bästa peppen att fortsätta skriva 🙂

  3. Fniss. Och jo. Gemenskapen är bäst. Också de stunder man undrar varför man håller på så är det så fint med att få läsa andra och se hur liknande eller olika tankar finns hos andra som skriver och läser.

  4. O, ja, känner igen mig i alla punkter 😉
    Håller med om att bloggandet blir en bra sporre att verkligen hålla igång med skrivandet, samtidigt som man får så mycket utbyte från andra bloggar.

Kommentera

