En spännande månad

Augusti blir en extra spännande månad. Nya jobbet jag började på i mitten av maj kommer liksom att komma igång först efter semesterledigheten. Jag har delvis nya arbetsuppgifter (skönt när inte allt är helt nytt) och så kommer ett gäng nya kollegor indroppande under augusti. Plus att vi har nya lokaler att förhålla oss till. Mycket nytt på jobbfronten alltså. Och på detta ska jag gå en utbildning och läsa till skrivpedagog på distans. Tur att inte jobbandet är på heltid då utbildningen är det. Och tur att det är nära till jobbet – eller jobbena, eftersom jag har två arbetsplatser. Jag gör som fågeln nedan: Spanar framåt med tillförsikt sittande på ett hoppfullt hjärta… 😉

image

Kommentera

