Semester bye, bye

Gick igenom lite semesterbilder som jag delar med mig av (ja, fler bilder efter kattkavalkaden – det ska inte bli en vana) så här nu när jobbvardagen är åter. Jag känner mig lite kluven till det. Skönt med rutiner, men saknar redan att ha ”fria” dagar. En semesteraktivitet som många nog delar med mig är golfandet. Jag utmanade andra halvan på en mini- och en äventyrsgolv. Äventyrsgolfen slutade förresten lika.
äventyrsgolf

Annat som hunnits med på bl.a. hemmafronten har varit god mat. Lunch på Gunnebo slott där trädgårdsodlingen ligger intill caféet är liksom ett måste sådär en gång om sommaren. Och numera måste en kryssa sig förbi Rödkullakor som spatserar runt på stigarna. Eller som nu, bredvid. (Tack och lov.) Även utsikten, och en fika, i Guldhedens vattentorn har hunnits med.
collage lunch mm

Annars gillade jag skarpt turen till Jämtland med fina natur- och djurupplevelser. Nästan varje dag såg vi renar och coolast var när vi fick se en albino i buskarna. Fin va?!
albinoren
Och så har jag varit huslig…. Det är ju galet mycket blåbär i år. Jag som inte riktigt brukar tycka att det är värt besväret att plocka, men det är ju  liksom bara att gå ut och sätta sig i snåren. 😉
image

Kommentera

