Jag har ändrat mig

Igår skrev jag att jag inte tycker att jag behöver lägga till något i ungdomsmanuset som jag läst igenom. Nu har jag ändrat mig.

Redan när jag skrev manuset visste jag att ett kapitel i slutet behövde bli bättre och speciellt ett lite längre stycke störde. För jag drabbades av lathet. Då, när jag första gången skrev manuset, blev jag trött mot slutet och ville bara få klart allting. Jag tog en genväg. Fel, fel, fel. Jag vet. Ändå använde jag mig av en tillbakablick. Dödssynd!

Istället borde jag ha skrivit ut skeendet som jag så slarvigt inte orkade få till. Nu har jag bestämt att så här kan jag inte ha det. Det blir ju inget bra. Det duger kanske, men nej. Här ska inte bara dugas. Här ska vara bra. Mycket bra, minst.

Och när jag tänker på det känns det lite kul. Att jag mot slutet av manuset ska få skriva till någon eller några scener. I nuläget vet jag inte riktigt var jag ska låta dem utspelas, men jag vet vad de ska innehålla för det har jag ju redan tillbaka-blicks-beskrivit. Bara att ändra. Japp. No problem. No, not at all…

Tur att jag inte ska göra det nu. För jag har inga bra idéer alls. Får klura lite. Sådär som en kan göra när en har en scen att lösa. Ser framemot det.

 

Följarna trillar in här lite då och då. Jättekul! Ni är så välkomna. Så tack till min senaste följare för att du läser min blogg 🙂

 

Kommentera

