Att vara, att göra och få recensionsböcker

Ännu en helg är över. Med allt vad helger innebär. Tid att träffa vänner, umgås med andra halvan, skriva, plugga och göra ingenting. Se på tv, titta på serier och läsa. Städa lite och laga mat.

Synd att de bara är två dagar. Dessa helger.

De ska vara till för återhämtning tänker jag som är mån om den vila jag kan få och som jag känner att jag behöver. Att läsa är gott, och att se på någon tv-serie. För när det blir för tungt för ögonlocken kan de få stängas, bara en kort liten stund. Boken får vänta och tv:n får vara ett bakgrundssus…

2016-09-17-13-13-09Men jag vill inte somna ifrån det recensionsexemplar jag fick med posten här i fredags. Fast Enda vägen får vänta lite innan jag börjar. Har två andra recex att läsa först. Inte trodde jag väl att det skulle bli så en dag att jag får ha dem på väntelista. 😉2016-09-17-13-20-03

 

 

2 reaktioner på ”Att vara, att göra och få recensionsböcker

  1. Vad kul att du ska recensera Enda vägen! Jag har precis börjat på Tredje principen (kikade bara lite i den i somras när jag köpte den för jag hade så sjukt mycket annat som jag höll på att läsa) och den känns lovande! Jag tycker dessutom att Anna Jakobsson Lund har så otroligt mycket vettiga tankar om skrivande, det är alltid så kul 🙂

    Håller med dig om helgerna. Önskar att förhållandet mellan arbetsvecka och helg var det omvända – vilket det ju är för mig just nu, när jag tänker efter. Galen lyx 😉

Kommentera

