Just nu läser jag-enkät

Det var länge sedan jag var med och gjorde någon sorts läsenkät. Men nu, för några dagar sedan, såg jag en hos Tant Augustas tekopp (hon hade in sin tur sett den hos Enligt O.) Jag tyckte den var så bra så jag hänger på 🙂

Jenny Forsberg TsunaminVid sängen: Jenny Forsbergs Tsunamin (första tredjedelen har fångat mig totalt och jag längtar efter ett längre läspass än kvällsläsningens sömniga stunder!)

På soffbordet: två fjärrkontroller och två spelkonsoler, en ljuslykta och en duk…

I handväskan: ingen bok tyvärr (alltid läppstift a la max factors lipfinity som kanske bara behöver bättras på någon gång på eftermiddan… och förutom bankkort och sånt också gärna tuggummi)

I öronen: inget alls faktiskt, varken musik böcker eller ens telefonen

På läsplattan: va? platta läs vadå? E de’ nåt från Star Trek? 😉

Läser jag lite då och då: Star Runner, S.E. Hinton. Inspirerande ungdomsbok jag fick när jag var tolv som handlar om en stökig kille som skriver och vill bli utgiven

Borde jag läsa: Boken som ingår i kursen, Irakisk Kristus (Men har ni läst den?! Den passar mig inte alls. Usch vad otäck – säger jag som bara läst första sidorna och sedan fick skumma för att det blev för äckligt och har ungefär hela boken kvar…Suck!)

På is: Ähum. Ja… Nej, jag vet inte.

Bokklubbsböcker: Eller snarare bokcirkelboken för den här gången: Extremt högt och otroligt nära, Jonathan Safran Foer

Längtar jag efter att få läsa: en ny dystopi-serie, eller nej. Patrick Rothfuss sista bok i trilogin Berättelsen om kungadräparen. Är som ett litet barn som väntar på julafton vad det gäller den boken.

enda-vagen-anna-jakobsson-lund3 andra böcker i min TBR-hög: Enda vägen, Anna Jakobsson Lunds sista bok i sin svenska dystopitrilogi. Och att läsa klart Mattias Boströms Från Holmes till Sherlock. Sedan har jag nog inga fler just nu. Fattigt. Fast jag har olästa böcker i bokhyllan, men inga som jag känner lockar sådär direkt just nu.

10 reaktioner på ”Just nu läser jag-enkät

  1. Iransk Kristus började jag på men gav upp. Förstod sedan att det var noveller vilket ju förklarade varför jag inte fick något sammanhang. (Jag vet, dum som ett spån… ;)).

    Skönt att ej vara den enda i världen som ej läser på läsplatta.

      • Blasim har jag läst och gillat. Men jag är å andra sidan inte så känslig för otäckheter.(”skrivpedagog”? Vad tusan är det för något? Det låter som något jag skulle vilja bli. Vill någon anställa en sådan?)

      • Om någon vill anställa skrivpedagoger vet jag inte. Vi lär oss läsa text och ge respons och hålla skrivkurser. Jag har en fil kand i Svenska också så det här känns som ett bra komplement för någon sorts jobb inom text/litteratur framöver.

Kommentera

