En smakebit på söndag – Tsunamin

Jenny Forsberg TsunaminMed nästan heltidsarbete och heltidstudier blir läsningen lite lidande märker jag, men nu håller jag på med Jenny Forsbergs bok som jag fick som rec.ex. i somras som jag gillar skarpt – även om jag var lite tveksam först då den handlar om tsunamin julen 2004. Man följer fem olika berättelser som varvas fint.

Smakebiten kommer från sid 24:
jenny forsberg tsunamin

Fler smakebitar hittar du hos Mari som håller i detta på sin blogg Flukten fra virkeligheten. Deltar du själv, tänk på att undvika spoilers 😉 Trevlig helg på er!

en smakebit på söndan

36 reaktioner på ”En smakebit på söndag – Tsunamin

  1. Den smakbiten gav mersmak. Jag skall klicka ned den här boken i min sparade varukorg och beställa framåt jul när det blir lugnare på läsefronten. Tack för tipset!

  2. Ett tufft ämne! För några veckor sedan lyssnade jag lite på en dokumentär i radion om tsunamin och den var riktigt bra, samtidigt som den var riktigt hemsk! Tack för smakebiten!

  3. Heltidsarbete och heltidsstudier, då har du fullt upp! Starkt ämne, men den är kanske skriven på ett lättare sätt? Får lite den känslan av smakbiten….

    • Tack och lov är studierna roliga och mitt skrivprojekt ingår i dem. Och ”bara” 80% förvärvsarbete 😉
      Jag hoppas Tsunamin inte tappar det fina och mjuka för då är risken stor att den blir för svår. Sorglig räknar jag med men det finns ju en gräns för vad en klarar av.

Kommentera

