Ett jaha? och ett åh!

Bob Dylan. Som Nobelpristagare. Jaha. Vad säga om det? Jag brukar inte veta vilka de är. Och brukar tycka pristagarna skriver/skrivit obegriplig (för mig iaf) litteratur.

Och så har jag väntat på den här boken som jag reserverade på biblioteket för ett tag sedan. Åh, vad kul med läsning att se fram emot!

5 reaktioner på ”Ett jaha? och ett åh!

  1. Men se där, vad spännande! Jag hoppas att du gillar den 😉

    Och Bob Dylan. Ja, vad ska man säga. Väldigt otippat. Å andra sidan har jag aldrig koll på de som får priset eller har chansen…

  2. Jag känner också mest jaha. Vissa tidigare pristagare intresserar mig inte alls, men t.ex. Patrick Modiano som är en av mina nya favoriter upptäckte jag tack vare Nobelpriset.

  3. Bob Dylan var verkligen otippat men trots att jag inte lyssnar på hans musik eller läst någon av hans böcker så blev jag glad. Äntligen någon som man känner till och med stor sannolikhet begriper mig på om jag skulle läsa något av honom. Som du har jag oftast (i princip alltid) svårt att ta till mig nobelpristagarnas litteratur för att den är för tung och … svår. Nu blev det någon som många tycker om.
    Spännande läsning du har att se fram emot med Skuggan av henne. 🙂

    • Bob Dylan var en överaskning! Har inte direkt lyssnat på aktivt men känner igen många låtar. Lite kul tycker jag nu när jag smält det 😉
      Tjuvläste lite i början och den verkar lovande! Men först en annan bok 😊

Kommentera

