OMG vilken tid det tar

Jag skrev ju att jag hade tre blaha blaha-kapitel på rad. Det skrev jag för tre veckor sedan. Och jag håller fortfarande på med dem!

Hjälp vad det tar tid ibland.

Men vad har jag gjort emellan då? Jo, jag sitter med utskrivna papper och stryker. Gör några sidor och sedan redigerar jag detta. Annat som tagit tid från att göra detta är att vi skulle skicka in en text från vårt projekt till kursen för att när vi träffades skulle vi prata om vad vi upplever för svårigheter osv med vårt skrivprojekt. Det slutade med att jag satt med kapitel fem och kortade ner det. Supergranskade det för att se vad som kunde göras bättre. Bara det tog en hel kväll. Inte för att det var tvunget att vara superredigerat, utan för att jag ville lämna in det mer färdigt än det var.

Igår ägnade jag tid åt att skriva synopsis till min grupp. Vi kom fram till att det nog var en bra idé för att de skulle få en förståelse för vad för sorts berättelse jag skriver och för att de skulle få en överblick. Vi behöver ju inte skicka in kapitel för kapitel utan kan vid några (få) tillfällen skicka in för feedback på sådant vi har frågor kring och be dem läsa med frågan i bakhuvudet. Då tycker jag det är svårt att skicka in ett kapitel/ett stycke som ligger längre fram för då vet de ju inte var i tidslinjen vi befinner oss och vad som hänt innan.

Så igår tog jag tid till detta och fick ihop tre och en halv sida synopsis.

Och under kursträffen på två dagar arbetade jag förstås inget med det egna projektet. Nä, nu går det för segt.

Idag blir en dag framför datorn. Även om jag också ska ut och leta faketatueringar att ha på en maskeradfest till nästa vecka (inga sår, nope, bara vanliga). Och så behövs det handlas lite grann. Jag vill gärna röra lite på mig också. För att inte tala om den där städningen som en bör göra någon gång då och då. Men nu, redigera!

 

2 reaktioner på ”OMG vilken tid det tar

Kommentera

