Film, film, film

Förutom att läsa älskar jag att se film och tv-serier. Det har jag alltid gjort. Knäppt att jag inte tänkte på att man faktiskt kan försörja sig på sådant, men det fanns inte på kartan när jag funderade på vad jag skulle bli och började kika på högskoleutbildningar. Socionom… Hm. Nåväl. Livet är inte över än och det finns inget som hindrar karriärbyte. Eller att jag lägger nästan all tid som jag är hemma sjuk på att se film. Sedan i torsdagskväll har jag hunnit med några filmer/tv-serieavsnitt. Okej, kanske inte världens roligaste inlägg men tänker att det säger lite om mig vad jag tittar på, förutom vad jag läser. Får se om jag överraskar med något ni tycker sticker ut 😉

Benedict Cumberbatch, Julia McKenzie i Miss Marple Murder is Easy
Benedict Cumberbatch och Julia McKenzie i Miss Marple ”Murder is Easy”
  • Jagad (ni vet, Harrison Ford och Tommy Lee Jones)
  • Ocean’s Eleven (vet inte för vilken gång i ordningen)
  • Music and Lyrics (Hugh Grant och Drew Barrymore)
  • Sleepers (Brad Pitt i en biroll, aldrig fel liksom)
  • Elysium (Matt Damon kämpar för sitt liv i ett orättvis framtid där de rikaste lever på en oas till rymdstation)
  • Star Trek Nemesis (en av de svagare av de ”gamla” filmerna)
  • Mornig Glory (komedi med Harrison Ford som sur reporter)
  • Miss Marple (bl.a. ett avsnitt med Benedict Cumberbatch)
  • Just like Heaven (söt komedi med Reese Witherspoon)
  • Down with Love (färgglad fånig komedi i 60-talsmiljö)
  • De misstänkta (den man måste se sista scenen av för att få poängen – vem är Keyser Soze?)
  • Marvel’s Agents of S.H.I.E.L.D. (att Joss Whedon, allas vår Buffy-skapare står bakom gör det liksom inte sämre)

Tja, det var det. Och jag hinner säkert med någon till här i em/kväll. Jag reserverade The Maze Runner från biblioteket och andra halvan skulle ta med den hem idag. Vad gäller att se den känner jag mig förresten lite kluven. Jag tyckte väldigt mycket om bokserien så jag hoppas att filmen inte pajar den känslan. Men det är en risk jag är villig att ta.

Imorgon blir det nog arbete igen för febern har äntligen hållit såg borta några timmar. Skönt när en är inte är sjukare än att en orkar kolla på tv (även om jag hade några kritiska timmar i lördags) och att en även har orkat ta sig an lite redigering. Tänk vad man ändå kan åstadkomma från sjuksoffan.

5 reaktioner på ”Film, film, film

  1. Music and Lyrics måste vara en av mina allra främsta guilty pleasure-filmer 😀 Det är så roligt med listor, älskar både mina egna och andras 🙂

    • Den är otroligt stark. Detta var nog andra gången jag såg den och jag beundrar speciellt de unga skådespelarna. Annars många bra i rollerna överlag. Men att se den på bio…. då hade den nog kommit lite väl nära.

Kommentera

