Feberveckan ja…

I en vecka har jag haft feber. Korta stunder sista dagarna har jag varit feberfri, men det har varit rätt segt. Halsont förstås och nu har det gått över till bihålorna (det gör det alltid – känner igen mönstret). Tur att det är helg och att jag kan ligga i soffan i två dagar till. Släpper det inte blir det läkarintyg.

Kul att leka med färger. Ibland väljer jag några få, ibland går jag loss på alla. Resultatet är faktiskt inte det viktigaste, även om det är kul om det blir snyggt, utan att göra det 🙂

Det goa har ändå varit att jag orkat titta på tv. Jag har läst lite. Färglagt lite. Jag har gjort en uppgift för kursen och även redigerat lite. Är på ett kapitel där jag vill lägga till en scen eller något sådant. Ännu har jag inte bestämt mig för vilket och jag behöver bekanta mig bättre med kapitlet, se vad som ska ändras och så. För här finns rätt mycket ”utfyllnad” som jag tänker kan kortas ner eller tas bort. Allt för att göra det skarpare och mer intressant. Det är annars ett avsnitt som består av en väntan och känns inte superkul just nu. En scen gillar jag dock skarpt i detta väntan-avsnitt men av flera sidor är den scenen bara en sida, give or take.

I helgen behöver jag göra uppgift två för kursen (vi har alltid två uppgifter plus vårt egna skrivprojekt plus ett diskussionsforum där en fråga lyfts varje vecka) och får se hur mycket tid/ork det blir över till redigerandet. Dessutom är det ju fars dag och vi ska få till en stund med dessa fäder också, jag och andra halvan. Det där välbehövliga soffliggandet verkar få ta lite stryk märker jag nu när jag tänker på det. Ska ju på Jonas Gardell också. Ja, ja… Hoppas ni fått vara friska i veckan 🙂

2 reaktioner på ”Feberveckan ja…

Kommentera

