Trovärdigt och logiskt ska det vara

I nuläget finns två lösningar i manuset för hur jag ska få mina karaktärer att uppnå ett mål och att ta sig från en plats till en annan som behöver bli bättre. De är nämligen lätt förenklade. Något jag gjorde för länge sedan för att komma vidare med handlingen. Men jag är inte helt nöjd. Och jag har lärt mig att sådant jag skrivit som jag inte är helt nöjd med lyser igenom och skaver hos läsaren. Alltså ska här till en förändring. Funderar och funderar. Är inte riktigt där än i manuset men tankearbetet har påbörjats. Har jag tur kommer lösningarna till mig. Och de kommer förstås vara precis sådär trovärdiga och logiska som jag hoppas. 😉 Men än är långt kvar.

Och så vill jag passa på att säga att jag fått en ny följare. Jätteroligt. Tack för att du läser och vill följa min blogg!

8 reaktioner på ”Trovärdigt och logiskt ska det vara

  1. Så du hamnade också där i detalj- och trovärdighetsträsket. 🙂 Bara att kämpa på så dyker svaret upp när du minst anar det. Pepp pepp! 🙂

  2. Att kunna se var det skaver är en konst och med tiden tycker jag lösningen brukar komma till en. För min del handlar det om att jag tänker supermycket på det, sedan inte alls, då kommer lösningen från ingenstans… Att kunna lyssna på magkänslan som leder en framåt är en stor del av att bli bättre, tänker jag. Heja!

  3. Jag kan gå runt och tänka så mycket att jag är lätt frånvarande – vilket är otroligt irriterande för min omgivning. Men bästa stället där de flesta knutar löser upp sig är nog ändå duschen. Det är som om alla dåliga lösningar spolas ner i avloppet och kvar finns bara den där enda lösningen som är perfekt 🙂

Kommentera

