Sparlåga och lästid

December månad och jag går på sparlåga. Gillar att jag har hyfsad ordning på rutinen att ta en kort stund om kvällarna åt att redigera lite i manuset, pillar på ord och formuleringar och funderar på perspektiven och om det behövs mer hetta mellan mina karaktärer.

Det jag också gillar är att jag hittat en trilogi som fallit mig i smaken. Slated, Teri Terry. Har trean att hämta ut på biblioteket och tvåan att recensera. Dessutom har jag hunnit klämma in en Katarina von Bredow här i dagarna också. Alla denna tid till att läsa har bla frigjorts för att vi den här veckan bara har en uppgift att lämna in. Mycket tid att jobba med våra skrivprojekt alltså. Tid som jag tagit till ”research” dvs läsa. Och jag har faktiskt läst rätt kritiskt. Betraktat böckerna utifrån handling, karaktärer, om de håller osv. Några småsaker som skaver lite har jag hittat, men överlag tycker jag verkligen de är bra. Katarina von Bredow kan ju det här med att skriva ungdomsböcker, och Teri Terris dystopiska YA håller också bra. Jag skulle gärna skriva som båda.

Snart helg och jag ska åka bort. Håller tummarna för fint bilväder och att det blir en toppenhelg.

 

Så säger jag välkommen till nya följare också. Jätteroligt att ni läser och vill följa min blogg! 🙂

 

2 reaktioner på ”Sparlåga och lästid

Kommentera

