Under WP:s tvång

Jag har envist kämpat emot och inte använt den nya uppdaterade versionen av wordpress administrativa panel, men nu var den borta – dvs omvägen jag gått väldigt länge för att få använda det gamla sättet att skapa inlägg och annat. Nu tvingar WP mig att använda deras ”nya” version. Jag hatar att inte få bestämma över hur jag vill använda WP. Den här ”nya” adminpanelen faller mig inte alls i smaken. Men den ska visst vara enklare att använda. Förenklad är verkligen ordet. Känns som någon sorts barnvänlig variant och som en sorts leksaksadmin. Som om jag inte klarade av att använda den gamla.

Så ja, jag är sur. Dumma WP. Jag som tänkt skriva om något helt annat. Får försöka komma över det här dumma påhittet som WP påtvingar sina användare och samla ihop mig till vettigare inlägg för en annan gång. På återseende.

 

18 reaktioner på ”Under WP:s tvång

  1. Nämen! NEJ! Men det måste ha varit alldeles nyss de gjorde det, för det jag skrev igår gjorde jag på det gamla sättet! Jag avskyr det nya ”förbättrade”. Det är inte bättre. Det är sämre! Jag måste kolla på datorn med en gång hur det ser ut.

  2. Som sagt! Jag var tvungen kolla med en gång, men – tack och lov – jag kommer fortfarande dit där jag kan skriva inlägg på det BRA sättet! Klicka på admin-panel och sen…

      • Nu pratar jag om datorn förstås, att blogga på iPaden eller iPhonen är helt hopplöst! Men om du har din sida öppen, lägger pekaren över ”My sites” och utan att klicka drar pekaren ner till WP admin – får du inte upp en annan lista där då med både möjlighet att skriva inlägg, kolla teman med mera???

      • Jo. Datorn. I telefonen är det alldeles för begränsat så från den blir det sällan inlägg. Jag får se om det går att göra som du föreslår när jag kommer hem. Igår loggade jag in och ut flera gånger med förhoppningen att det skulle ändras tillbaka till min vanliga omväg. Men nope. Så ikväll borde jag kunna kika på det. Håller tummarna.

      • Konstigt i så fall att det fortfarande fungerar för mig! Glad för det, förstås! Kanske bäst jag kollar den andra bloggen också. När det gäller de teman man har att välja bland, är det faktiskt olika för de bloggar jag har. Och nu lägger WP mest in nya teman som man måste betala för om man vill ha

      • Jag hittade den! Omvägen för att kunna skapa inlägg the old fashioned way 🙂 Tack för tipset! Den gamla adminvägen hade lagt sig längst ner, där hade den inte gömt sig förut. Och eftersom jag har en lite skärm på laptopen såg jag den inte utan att scrolla 🙂

      • Å vad roligt! 😀 😀 😀
        Mystiskt bara att det verkar vara så olika trots att det är samma wordpress. Tror aldrig jag sett nån annan väg sen allt blev ändrat, än den jag berättade för dig om.

      • Var tvungen kolla! Där fanns en wp-admin-väg längst ner. hehe… har skytt den nya varianten som pesten och inte ens letat efter en adminväg där.
        Där ser man! man lär så länge man har bloggvänner! 🙂

      • Jag minns att Bokdamen muttrade över samma sak för kanske ett helt år sedan. Då hade WP ändrat för mig med et tag innan men jag upptäckte var den var gömd på egen hand då. Jag har hållit andan i väntan på att den gamla vägen ska försvinna sedan dess och tänkte nu när det ändrats igen, att den försvunnit för alltid. Ljuva lycka att det inte var så! 😊😊😊 Tack igen. Hade nog inte upptäckt omvägen i första taget utan stöd!

      • Jag upplever det som att det är ungefär två år sedan de började ”förbättra” wp. Och fortfarande upptäcker jag saker som är irriterande. Bl.a. att de hela tiden ändrar på saker! Vet inte hur många gånger jag tänkt, nää nu skippar jag WP!
        Men så är det ju människorna bakom bloggarna…

      • Jag har tänkt tanken att byta plattform några gånger, trots att jag mest gör rätt enkla saker här, och inte påverkas jättemycket av förändringarna. Men det är alldeles för lätt att tappa sina kära bloggvänner när en byter blogg så jag vill inte det. Ni har kommit att betyda en hel del 🙂

      • Jag känner som du där – och står ut med wp eftersom det finns positiva bitar också med just wordpress.com-varianten. Bl.a just det att man liksom ser att det finns andra bloggare där ute!
        wordpress.org är fruktansvärd!

      • Jäpp… mest för företagare och om man köper sin blogg på wp. T.ex. via One.com där jag har en plattform som jag bara använder för mejl och som lagringsplats. Annars möjlighet till hemsida och blogg där.
        Vet förstås inte hur det ser ut om man uppgraderar den här WPn till ett tema man köper. Tänker aldrig betala för ett tema här

Kommentera

