Starta paniken!

Om ni har sett Disneys Aladdin på svenska så har ni också sett en scen där Aladdin, mattan och apan ska ta sig ut ur den märkliga skattkammargrottan när den håller på att rasa samman. Aladdin säger någonting i stil med att apan ska hålla sig lugn och att det inte är tid för panik. Sekunden efter ungefär säger han att det är dags att STARTA PANIKEN!

aladdin-start-panicking-hello-gigglesSå kände jag igår. Jag redigerade lugnt och ledigt på mina kapitel, gjorde det i några timmar, 2-3 kanske, och tyckte sedan det var dags för en tur ut. Hemma igen på kvällen tog jag mig en titt på uppgifterna för kursen, väl medveten om att en uppgift ska in samtidigt som jag har redigeringsdeadline dvs inlämning 2 till handledning. Det jag glömt (förträngt?!) var att jag dessutom ska läsa en diktsamling och göra en massa kommentarer om den och skapa någon skrivuppgift osv. Och lite hade jag även skjutit bort tanken att jag är först ut med att ansvara för att leda en diskussion som vi har på ett diskussionsforum som ligger uppe en vecka i taget. HJÄLP! Detta ska också vara klart här i slutet av veckan. OMG!

Panikslagen försökte jag komma på när jag ska hinna allt. Visst det är röd dag på fredag och jag arbetar inte. Men då är det dop. Ni vet hur det är med dop. De börjar tidigt. Och pågår ofta för länge. Det här dopet sker i en kyrka som ligger långt ifrån själva ”festlokalen” så det tar en stund att åka däremellan också. Som om det inte var nog med att dopet tar hela dagen liksom. Det kommer också jättemycket folk. Typ 90 stycken.

Okej, lördag söndag kvar. Det är bara ett litet problem, och det är att jag inte riktigt klarar att sitta flera timmar i sträck längre med sådana här uppgifter utan att bli mer eller mindre utmattad och få någon sorts utomkroppslig upplevelse (ja, jag vet, stressvarning!) och just därför är jag oändligt mån om att göra lite i taget, ta en stund då och då och se till att det inte blir för mycket och/eller för långa pass.

Som tur är har jag ikväll hunnit med en av uppgifterna. Så nu känner jag mig lite mer i fas. Och redigerandet kommer jag ta det lite lugnare med. Ingen stress. Ingen stress. Bara andas. Så.

 

Dessutom, två nya följare. Välkomna! Jätteroligt att ni läser och vill följa min blogg. 🙂

 

10 reaktioner på ”Starta paniken!

    • Tack! Jag gör vad jag kan för att ta det i lugn takt och inte hetsa upp mig. (Kanske t.o.m kan ta en halvtimma imon på jobbet för att komma igång med en uppgift. Är galet lugnt där just dessa dagar.) Försöker tänka att det inte alltid behöver vara toppgrejer som lämnas in heller. 😉

  1. Så jobbigt när det blir så! Men du verkar ju vara på god väg att reda ut det. Kommer det vara fullt pådrag under hela dopdagen? Annars kanske du hinner fundera ut några kommentarer på väg dit osv. Hoppas (och tror!) att det löser sig. Kämpa på!

    • Tack för pepp! Känns som det kan bli bra trots allt. Dopet innebär att liksom att det blir så ont om tid och jag har aldrig varit bra på att göra många saker samtidigt. Skriver jag gör jag det. Är jag på (väg till) dop är jag det. Gillar inte att splittra. Blir hattigt för mig. 😉

  2. Oj, hehe, förstår känslan! Men det fixar sig nog, på något sätt brukar det göra det. Man får bara prioritera bort allt annat tills dess: äta, sova, jobba, andas… Nej, skämt åsido, hoppas det fixar sig.

  3. Uff uff. Men heja! Håll ut och ta bitar i taget, och gör annat mellan sittandet. Då brukar det gå bättre och plötsligt har man fixat allting.

  4. Oj oj oj, vilket tufft läge! Bra om du inte har kravet på dig att det ska vara värsta proffsjobbet. Gör ditt bästa, det räcker gott. Skulle det vara något du inte fixar så går inte världen under som tur är. Pepp pepp!

Kommentera

