Vissa dagar är bättre än andra

Efter en intensiv helg med min manusefterlysning (fick flera förfrågningar tack vare att jag delade inlägget i FB-gruppen Författare söker testläsare – tack för tipset Katarina!) och med att göra klart veckans skoluppgifter har jag ikväll kraschat i soffan och kollat på tv i 2,5 timma efter jobbet, däckad av en killerheadache from hell. Tack och lov bättre nu och tack och lov inte migrän, även om det inte är långt ifrån.

rogue-one-poster-star-warsFörutom kursuppgifter och manusjakt hann jag med middag ute med andra halvan och ett biobesök på lördagen. Rogue One. Wow, vad bra. Alltså, jag är inget superfan av Star Wars även om jag sett filmerna ett flertal gånger – förutom förra som jag endast sett en gång. Men denna sista, som utspelas mellan trean och fyran, den var så bra. Roligt!

Dessutom har jag hunnit med att träffa vänner. Vänner jag alltid hängde med under gymnasieåren och åren därefter, innan alla flyttade. Det blev en träff med dem, några respektive och en massa barn. Rätt intensivt, japp. Inte konstigt om jag varit trött idag.

I och med min efterlysning av manus har det förresten trillat in några nya följare här (antar det beror på fb iaf). Välkomna! Jätteroligt att ni vill följa min blogg 🙂

 

 

Kommentera

