Påfylld och välfylld

Med två dagars intensivt kursande på utbildningen känner jag mig som rubriken deklarerar. På schemat fanns föreläsningar om kursupplägg och innehåll, handledning, respons och coachning av text, modern poesi och ett författarbesök av Lina Wolff. Och inte nog med detta. Jag har träffat den vars manus jag ska handleda. Ett möte som kändes mycket bra och jag ser verkligen fram emot att få börja handledningen så snart som möjligt.

Ett par intensiva dagar men också härliga. För mig som ungefär aldrig pratar skrivande med andra (svårt att prata med icke-skrivande eftersom de inte riktigt förstår och jag känner nästan inga jag träffar live som skriver) har det varit roligt att få samtala om detta ämne som är en stor del av mitt liv. Dessutom, bo på hotell – nice! Bodde nära tåget, och bodde fräsch, modernt och med bästa frukosten.

pd-james-fyrenOch jag har läst. Tåget gav närapå fem sammanlagda lästimmar. Jag hann drygt halvvägs igenom deckardrottningen P.D.  James Fyren och även om det är läsning nummer två minns jag inte alls vem som gjorde det. Det är trots allt tio år sedan jag läste den. Men med den lockande till läsning (plus någon sorts trötthetsefterdyning av att ha varit übersocial) har det inte riktigt blivit något manusskrivande här på förmiddagen, men jag tänker att det nog ska finnas lite tid sedan eller imorgon.

 

2 reaktioner på ”Påfylld och välfylld

  1. Låter som underbara dagar! Igenkänning på det där att träffa skrivande människor live, det känns lite som att slungas in i en värld av likar om en inte omges av skrivande personer normalt sett 🙂

Kommentera

