Sätter ner foten och går vidare

Nyskrivet kapitel klart. Eller klart och klart, när det kommer till redigering får en till sist bara sätta ner foten och säga åt sig själv att gå vidare.

Så det gör jag nu. Går vidare.

Ny vecka och dags att arbeta med nästa kapitel. Helt enligt min egna arbetsmodell och metod. Hittills (sedan några veckor när jag fick för mig detta) har det gått relativt bra. Bara jag lyckas hålla mig från att skriva helt nya kapitel ska det nog gå vägen. Att redigera ett kapitel per vecka alltså.
 

6 reaktioner på ”Sätter ner foten och går vidare

    • Jag får göra en utvärdering om några veckor. Försöker ju förutom ramarna också få till ett vettigt innehåll. Som att titta på gestaltning, språk osv… utan att göra allt på samma gång.😉

  1. Intressant modell 🙂 Och så coolt egentligen att man kan göra på så oändligt många sätt, det finns verkligen inget som är rätt eller fel 🙂 Huvudsaken det funkar 🙂 och det verkar det ju göra! Heja dig!

    • Tack! 😊 Jag har gjort på liknande sätt förut men då var manuset 40000 ord mindre och lättare att överblicka. Så jag försöker nog fortfarande hitta det ultimata sättet. Om det finns?! 😉

      • Det kan nog variera mellan olika manus, iaf enligt min erfarenhet. Än tror jag inte jag har arbetat på samma sätt med två romaner 🙂

Kommentera

