Det går undan och jag gör en plan

Söndag igen och jag har gått igenom två kapitel under veckan. Märkligt vad snabbt det kan gå ibland. De var (är) visserligen inte långa. När jag började redigera var de 4 + 8 sidor. Och ena kapitlet blev drygt två sidor längre medan andra blev en sida kortare. Tror jag. Har inte superkoll men på ett ungefär i alla fall.

Smidigast nu tror jag blir att göra en utskrift av dem. För att få en tydlig överblick inför en sista granskning och inför att kunna gå vidare. 

Kapitlet som följer kommer jag skriva om och skriva mycket nytt i. För jag har ändrat en lösning som stört mig ett tag. Det innebär också att jag får ändra en hel del i följande kapitel. På samma gång finns flera scener jag önskar behålla. Det blir att se över vad de fyller för funktion och om de kan flyttas eller anpassas för denna nya lösning och nya sammanhang jag nu ska förhålla mig till. 

Jag ska försöka ta det lugnt och långsamt så det nya inte stressas fram. Alltså: Skriv ut det jag fixat med i veckan och använd några dagar åt genomgång av det. Fredag är min lediga dag (ungefär varannan vecka är det så) och då skulle jag kunna börja kika på det jag ska ändra. Japp, det blir min plan. Wish me luck! 😉

Och jo, jag har fått en ny följare som jag passar på att hälsa välkommen också. Tack för att du läser och vill följa min blogg!

Kommentera

