Till sist 670 nya ord

Efter mången motgång här under söndagen bidde det till slut 670 nya ord. Vissa dagar blir inte som en tänkt. Så är det bara. Och ibland är motståndet och uppskjutandet lite lättare att ägna sig åt. Vad är det som gör att en drar sig så för att sätta sig?

När jag väl satte mig med inledningen på det kapitel som kommer leda till till större ändringar i några av de efterkommande kapitlen gick det ju bra. Jag läste, redigerade och sedan skrev jag nytt. Jag vet ju vad som ska hända. Jag vet vad jag vill ändra. Och jag vet vad jag vill ha kvar. Ändå. Svårt. Inte att göra det. Utan att förmå mig att göra det.

Hoppas det går bättre för er andra med skrivandet.

 

4 reaktioner på ”Till sist 670 nya ord

  1. Shit, vad jag känner igen mig här. Här sitter jag t.ex. och läser bloggar i stället för att skriva på ett manus:) Men det är så kul att se hur andra har det. Jag tycker att 670 är asmycket!

    • Jag kan också försvinna in i bloggvärlden just för att det är så kul att följa hur andra har det. 😊 Tack! Jag är snabbskrivare så själv tycker jag att jag kunde gjort lite mer men det blev ett så bra ställe att bryta på. Bara att pausa och fortsätta en annan dag. Och det är ju inte mängden text som egentligen räknas utan att jag faktist gjorde något. 😉

    • Ha! Den var bra 😀 Visst är det så. Vissa dagar är bättre/lättare än andra för skrivandet. Men jag lyckades komma ikapp mig lite igår så att jag idag åtminstone ägnat manuset en dryg halvtimma. Bättre än inget 😉

Kommentera

